Jag har bekanta i Göteborg som inte fått post fyra gånger då de skulle ha post, skriver insändarskribenten.
Jag har bekanta i Göteborg som inte fått post fyra gånger då de skulle ha post, skriver insändarskribenten. Bild: Janerik Henriksson/TT

Postnords agerande är en stor skandal

Som gammal posttjänsteman blir jag bestört.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

ANNONS
LocationVarberg|
|

Svar

på ”Boende på Håsten: Att inte kunna hämta sin post är ett demokratiproblem!”

Det är med bestörtning som gammal posttjänsteman jag läser insändaren av Carina Nilsson angående Postnords hot om att inte dela ut posten på Håsten. Detta på grund av att posten inte kan delas ut på ett säkert och effektivt sätt. Du milde vilken nonchalans och vilket svammel från Postnords sida. Det har inte varit några problem tidigare.

Postnords viktigaste uppgift lär vara att på olika sätt bråka med kunderna. De ska inte sköta sitt uppdrag utan klaga på allt möjligt, själva sköter de inte sitt uppdrag. Man läser ofta hur de nonchalerar kunderna. Jag har bekanta i Göteborg som inte fått post fyra gånger då de skulle ha post. Dessa personer har mycket post, bland annat dagstidningar som de inte vet när de kommer. Personligen kom ett julkort fram den 15 februari som jag postade den 8 december. En person som skulle opereras väntade på kallelse från sjukhuset. På sjukhuset undrade de varför inte patienten dök upp. Brevet hade inte kommit fram. Företaget tycks inte ha något ansvar. De är bara intresserade av att få betalt för att inte sköta sitt uppdrag. De tycks inte intressera sig för uppdraget.

ANNONS

Det är dags att PTS tar dem i örat och påtala vikten av deras uppdrag. De borde skämmas som det beter sig.

Christer Wilhelmsson

LÄS MER:Boende på Håsten: Att inte kunna hämta sin post är ett demokratiproblem!

LÄS MER:Postnord meddelar att de kan sluta dela ut post på Håsten

LÄS MER:Postnord missar mål – miljontals brev sena

LÄS MER:Dra in Postnords tillstånd

ANNONS